Followers

My Fwen list

Monday, February 22, 2010

Prudential BSN Takaful

sudahkah anda mencarum utk perlindungan diri???
saya sudah setahun yg lalu ,da lme bru nk update hihi...

entry ari ni nk cter skit psl kelebihan prudential bsn
dulu2 aku pn pdang seblah mate jek klu org ofer or cter psl insurans perlindungan diri.
tp skrg pk jgk psl keselamatan sdri,sakit demam,kemalangan ke,ape2 la
akhirnye aku masuk skim ni mencarum utk diri sdri..

kita bkn mntk kan bnda2 buruk t'jadi,tp cuba korang pk klu2 t'jadi bgaimana??

- anda tahu bila musibah akn menimpa diri?
-bagaimana mase depan anank dan isteri (bg yg da kawen la)
-sanggupkah m'biarkan risiko ini kpd keluarga
-pernah anda pkir ttg hari tua???

cth kemalangan ,sakit yg pelbagai ,klu lumpuh mcm mne plak tu,mne nk cari duit tuk sara diri .
mak ayah kita pon blom tntu mampu utk sara kita spai akhir hayat kan..sakit demam mereka lg?spe plak nk sara haaa korang pk la sdri..
mse ni bru kita t'kejar nk cari bantuan ...

aku bkn nk kc ceramah kt sni tau...tp sekadar utk renungan bersama..


prudential takaful m'yediakan pelan perlindungan yg komprehensif
pelan 3 dlm 1

-pampasan kematian RM20.000
-pampasan sakit kritikal RM20.000
-kad perubatan RM500.000
-pampasan kematian/lumpuh kemalangan RM20.000
-tuntutan pesakit luar akibat kemalangan RM2000
-indemniti mingguan RM100/minggu
-elaun hospital RM150/hari
-elaun pembedahan RM2500 max
-jangkaan simpanan RM60.000

premium akn jadi percuma jika pemegang polisi disahkan doktor mengidap penyakit kritikal/lumpuh (utk polisi 2 bulan ke atas )

aku amik caruman yg plg rendah shj, hanya RM120 je sebulan.
cukupla tuk tanggung sakit demam den yoo..(m'carum selagi mampu n sementara tgh koje ni hehe)

bila start msk anda akn dpt kad ni...






bila dpt kad ni,klu2 anda rse sakit yg kire kne msuk hospis tu silala bwa kad ni bersama,hanya hospital swasta shj ye ..tujuk kad ni gerenti akn trus dilayan first class hihi

tu skit jo info aku amik dr risalah dia,byk lg yg perlu anda tahu kelebihan2 yg ada..
klu rse b'minat or nk tahu lebey lanjut ley contact ini org hihi..

Nik Zawawi (he now at ampang ,selangor area.)
tel : 019-6554889
017-6404638

for serius info only,klu nk main2 jgn call,kan x psl kne maki aku x tahu hahah
selain buat insurans,dia jga boleh tlg renew roadtax insurans kereta n motor..

act aku amik coz aku ni pembawa motor yg b'hemah.. penunggang motor lebey b'risiko bile di jln raya huhuh (mntk jauh la dr segala bahaye,lindungilah semua penunggang motor di mlaysia)

sekadar renungan > klu beli kete semestinya korang amik insurans kan tuk lindung keta baru
> utk diri sdri bgaimana??? mne lebey anda syg..pk2 kan la


p/s klu rse2 segan nk call ,bleh gtau sye jgk,nty sye tulun aturkan hihih ;)
sekadar menolong sesame insan

2 comments:

  1. nanti sudah kerja baru ann buleh apply

    ReplyDelete
  2. nty klu spe2 nak ..area selangor ..ann offer no ni la ekk hihih

    ReplyDelete